اراک- خطیب جمعه اراک با اشاره به هفته وحدت گفت: اصلی‌ترین، مهم‌ترین و کلیدی‌ترین مسئله دنیای اسلام وحدت بین مسلمانان و جلوگیری از ایجاد تفرقه است.

 مسلمانان با وحدت و تفاهم در تمامی چالش‌ها و توطئه‌ها به پیروزی می‌رسند

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک با تاکید بر اینکه کلیدی‌ترین، اصلی‌ترین و مهم‌ترین مسئله در دنیای اسلام وحدت مسلمانان است، اظهار کرد: دشمن از این موضوع آگاه بوده و به همین دلیل در پی ایجاد تفرقه بین مسلمانان است.

وی با اشاره به گرامیداشت هفته وحدت اظهار کرد: به مناسبت هفته وحدت در استان مرکزی برنامه‌های بسیار ارزشمندی تدارک دیده شده است، که باید از این ایام بهره لازم را به منظور ایجاد وحدت بیشتر ببریم.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی در دنیا بسیار زیاد هستند، افزود: در تمام دنیا و در بیشتر کشورها، مسلمانان جمعیت زیادی را به خود اختصاص داده‌اند که اگر وحدت بین تمامی مسلمانان ایجاد شود، قدرت بسیار شگرفی را در مقابل دشمنان و ضالمان و مستکبران به نمایش خواهند گذاشت.

وی تصریح کرد: تمامی مسلمانان جهان دارای یک خدای واحد، کتاب، منافع و به همچنین دشمنان مشترکی هستند که با اتحاد، همدلی، انسجام و همبستگی می‌توانند در برابر اسرائیل، آمریکا و داعش ایستادگی و دنیای اسلام را سربلند کنند.

دری‌نجف‌آبادی با اشاره به اینکه بیشتر امکانات از جمله منابع زیرزمینی، رو زمینی، گازی، نفتی و معدنی باید در اختیار مسلمانان است، ادامه داد: دست‌یابی به تمامی این موارد و حفظ آن برای عظمت اسلام و مسلمانان تنها با وحدت بین مسلمانان و همچنین اتحاد بین شیعه و سنی به طور یقین محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تنها عاملی که می‌تواند مسلمانان تمام دنیا را متضرر کند، تفرقه است و دشمنان با ایجاد تفرقه بین جوامع اسلامی و به ویژه تفرقه بین شیعیان و اهل تسنن می‌خواهند به اهداف شوم و پلید خود دست پیدا کنند.

خطیب جمعه اراک بیان کرد: آل سعود به عنوان یکی از مزدورانی که به دنبال از بین بردن وحدت بین مسلمانان است و دست نشانده و خادم انگلیس و آمریکا است، به هیچ عنوان نمی‌تواند خادم اسلام و بیت شریف باشد، بنابراین مسلمانان باید با وحدت دشمنان اسلام را بشناسند، همچنین اسرائیل و صهیونیست را که مانند یک تکه استخوان در گلوی دنیای اسلام هستند را سرنگون و از صحنه خارج کنند.

دری‌نجف‌آبادی تصریح کرد: مسلمانان با وحدت و تفاهم در تمامی چالش‌ها و توطئه‌ها به پیروزی می‌رسند و خواهند توانست شر مدعیان دروغین و منافقان به ویژه شیطان بزرگ آمریکا را از دنیای اسلام کم کنند که خوشبختانه این وحدت هم‌اکنون در بین مسلمانان و برادران شیعه و سنی وجود دارد، اما کافی نیست.

وی اضافه کرد: دشمنان اسلام و دستگاه‌های جاسوسی هرگز از توطئه علیه ایران دست نخواهند کشید و تنها راه رسیدن به این هدف را ایجاد تفرقه بین مسلمانان می‌دانند که باید بدانند این آرزو را به گور خواهند برد.

خطیب جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت اخلاق، اخلاق مداری و توسعه عدالت اجتماعی در جامعه افزود: عدالت اجتماعی زمینه ساز توزیع عادلانه ثروت در جامعه است که متأسفانه هم‌اکنون نظام مالیاتی کشور چنین کارآمدی را ندارد و می‌توان گفت ۴۰ درصد افراد از زیر بار مالیات فرار می‌کنند.

دری‌نجف‌آبادی اظهار کرد: توزیع منابع ثروت باید در جامعه عادلانه باشد و در بخش خصوصی و دولتی، نظام پرداختی به این مهم توجه داشته باشد، همچنین دستگاه مالیاتی باید نظارت خود را بر این پرداخت‌ها بیشتر کند.

وی آزادسازی حلب را که با مقاومت و ایثار به دست آمد و استکبار را به خاری انداخت، تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم به زودی شاهد آزادسازی موصل و نینوا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.